lunes, 29 de abril de 2013

Les TIC en els centres escolars

L'Institut Nacional de Tecnologies Educatives i de Formació del Professorat (INTEF) ha dut a terme una enquesta a nivell europeu anomenada "Survey of Schools: ICT in education", per a recollir informació sobre l'ús de les TIC en els centres escolars i veure el progrés d'integració experimentat en els últims anys, comparant així l'evolució de cada país en relació als resultats obtinguts.

L'estudi ha comptat amb la participació de 31 paisos, enquestant en aquests al voltant de 190.000 alumnes, directors i docents d'educació primària, secundària, batxillerat i primer cicle de FP, d'un total de 1200 centres educatius. Aquest estudi ha permès investigar la competència digital dels alumnes, l'actitud d'alumnes i docents cap a les TIC, l'ús pedagògic d'aquestes per part d'ambdós; i l'accés a les TIC en les escoles. Obtinguts els resultats, s'observa com han augmentat el nombre d'ordinadors en els centres escolars en els últims anys, i com la gran majoria d'aquests tenen connexió a Internet. Tot i això, es segueix requerint una major formació i suport a les noves tecnologies per part dels docents.

Pel que fa a la situació a Espanya, a través dels resultats es veu com les escoles tenen un bon nivell d'equipament de les TIC i la seva connectivitat també se situa per sobre de la mitjana europea; per altra banda, l'ús de les TIC a l'aula es troba per sota de la mitjana europea. Pel que fa a la formació en TIC, Espanya es troba en la primera posició, i la confiança en les habilitats TIC dels docents i alumnes és menor que a la resta d'Europa, el qual és curiós vist l'alt nivell de digitalització de les escoles espanyoles.

En referència a la situació d'Europa en si, només la meitat dels alumnes de 16 anys estan en centres equipats digitalment, els paisos nòrdics presenten un millor equipament en TIC que la resta de països europeus, un 20% dels alumnes d'educació secundària mai o gairebé mai ha utilitzat un ordinador a l'aula; a més, es freqüenta cada vegada més l'ús de netbooks, portàtils i tablets a l'aula. Tot i els grans progressos que han realitzat les TIC en les escoles en els últims anys, s'ha de donar suport a aquestes i fomentar més la formació dels docents en l'adquisició de la competència digital, que els permeti treballar a l'aula a través d'aquesta, estant així al dia de l'evolució de les TIC.




No hay comentarios:

Publicar un comentario