miércoles, 13 de marzo de 2013

Vull compartir aquest vídeo que he trobat a Internet el qual explica detalladament les probes PISA, per aquelles persones que alguna vegada han sentit a parlar-ne però desconeixen el que són. Val la pena dedicar-hi una estona, donat que ens dona informació molt estructurada dels objectius d'aquestes probes i del que els resultats ens mostren. Arribant a conclusions tals com: l'economia d'un país no determina que aquest hagi de tenir uns millors resultats que aquells amb una economia més pobre, com en el cas de Shangai i Polònia que al 2009 van aconseguir uns molt bons resultats en lectura, però dintre dels països que composen la OCDE es troben entre aquells considerats amb una economia relativament baixa; val a dir que, tot i que l'economia general d'un país no té una repercussió directe en els resultats obtinguts a les probes PISA, el fet de viure en una família més culturitzada o adinerada, en gran part dels casos si que influeix, donat que els nens que veuen als seus pares llegir tendeixen a tenir més afició a la lectura; a més, acostumen a anar a millors escoles, en les quals es troben professors més ben formats, la qual cosa el vídeo ens diu que no hauria de ser així, ja que les escoles amb més index de fracàs escolar haurien de contar amb aquest perfil de professorat més format que ajudés a reduir aquestes xifres. A més, també podem extreure de les probes PISA de 2009 que les noies obtenen uns resultats més elevats en les probes de lectura, els nois en les de matemàtiques i, en canvi, pel que fa a les ciències, no hi ha cap diferència destacable en quant a sexe en els resultats obtinguts. L'objectiu principal de les probes PISA, no és dir a cadascú dels alumnes lo bé o malament que ha posat en pràctica les seves habilitats, sinó mostrar les possibilitats educatives de cada país, veure les semblances i diferències entre els diversos sistemes educatius que hi ha en el món, i ajudar als diferents països a redissenyar nous programes i polítiques que millorin els resultats obtinguts en les escoles per tal d'arribar a un millor sistema educatiu. Es tracta d'aconseguir entre tots, un sistema educatiu més complet posant en pràctica els coneixements dels alumnes adquirits a l'escola en situacions reals, el que no es vol és "comprovar el continguts que els alumnes poden repetir com lloros", sinó de comprovar, per exemple, si són capaços d'aplicar la seva habilitat lectora en un llibre, un diari o en un manual d'instruccions; aplicar els coneixements transmesos a l'escola al seu dia dia.


No hay comentarios:

Publicar un comentario